måndag 13 februari 2012

Vaksamhet

Kan bara konstatera att jag inte varit tillräckligt vaksam när vi varit utomlands.
Då pratar jag inte om att vara vaksam på sina ägodelar, hahaha! Det är totalt oviktigt i min värld.

Nej, jag talar om vaksamheten som behövs för att inte släppa in rädslan. I mitt fall dömandet.
Det är först när jag kommer hem och varit hemma ett tag som jag märker hur jag dömt olika företeelser på Gran Canaria.

Men jag kommer inte undan med det, tack och lov!

Helige Ande ger mig en påminnelse som jag inte kan bortse ifrån och jag är tacksam för det.

Det är så lurigt hur dömandet smyger sig in....

Nu känner jag mig i Ljuset igen, vilket jag såklart aldrig lämnat.

Därför att jag vet att Ljuset är det enda som existerar tar jag lätt emot Helige Andes korrigering och förlåter det jag trodde jag gjorde fel.

ALLT ÄR VÄL och kan aldrig vara något annat, därför att VI VILAR I GUD.

Inga kommentarer: