söndag 12 februari 2012

citat fr. handledning flr lärare, sid. 33

"Kroppens ögon kommer att fortsätta se olikheter. Men det sinne som har låtit sig helas kommer inte längre att erkänna dem. Det kommer att finnas de som tycks vara "sjukare" än andra, och kroppens ögon kommer som tidigare att berätta om deras förändrade utseende. Men det helade sinnet kommer att inordna dem alla i en kategori; de är overkliga. Detta är dess Lärares gåva; förståelsen att endast två kategorier är meningsfulla när det gäller att sortera de budskap som sinnet tar emot från det som tycks vara den yttre världen. Och av dessa två är endast en verklig. På samma sätt som verkligheten är helt och hållet verklig, oberoende av storlek och form och tid och rum - för olikheter kan inte existera i den - så är också illusioner utan olikheter.
Det enda svaret på all sjukdom är helande.
Det enda svaret på alla illusioner är sanningen."


Håller på att återhämta mig efter ett par dagars "sjukdom".........Jo, jag vet att ovanstående är alldeles sant. Men ack så svårt att leva det när jag är mitt i svårigheten......

Jag ber Helige Ande om hjälp att korrigera mitt misstag.

TACK.

Inga kommentarer: