Javisst ja, så kommer jag på det.
Jag har min väg klar, min vägledare är Helige Ande.
Varför söka någon annanstans?
Visst kan vägledningen vara att få insikter av andra människor.
Ibland känner jag att jag tappar taget...tror att någon annan har Sanningen..
Men så i meditationen eller när jag på måfå slår upp EKIM, får jag sådana gåvor.
Gåvan av att veta att detta är vägen jag går och att jag behöver ingen annan.
Tack Jesus för att du håller hårt i min hand!
lördag 31 juli 2010
fredag 30 juli 2010
Fest i Himmelrik
Det är några ord ur en sång jag en gång hörde.
Idag passar dom orden bra.
Idag har min far tagit emot och gett tillbaka.
Jag har formulerat det förut på bloggen; det som ser ut som en spricka är ett helande. Detta med anledning av att vi inte talats vid på några månader, men haft SMS-kontakt då och då och att jag kände att jag aldrig mer skulle träffa min far.
Har också fått vägledning om att det är en undervisningssituation som pågår mellan far och mig.
Vilken historia som "sprickan" grundar sig på känns inte intressant att berätta.
Det viktiga är att NU verkar det som ett helande har ägt rum!
Därför är det fest i Himmelrik!
Hela Sonskapet jublar!
Dela glädjen med mig.
Tack.
Idag passar dom orden bra.
Idag har min far tagit emot och gett tillbaka.
Jag har formulerat det förut på bloggen; det som ser ut som en spricka är ett helande. Detta med anledning av att vi inte talats vid på några månader, men haft SMS-kontakt då och då och att jag kände att jag aldrig mer skulle träffa min far.
Har också fått vägledning om att det är en undervisningssituation som pågår mellan far och mig.
Vilken historia som "sprickan" grundar sig på känns inte intressant att berätta.
Det viktiga är att NU verkar det som ett helande har ägt rum!
Därför är det fest i Himmelrik!
Hela Sonskapet jublar!
Dela glädjen med mig.
Tack.
onsdag 28 juli 2010
Utdrag från lektion 267 i EKIM
" Låt mig lyssna till Ditt Svar, inte till mitt eget. Fader, mitt hjärta slår i den frid som Kärlekens Hjärta skapade. Det är där och endast där som
jag kan vara hemma."
jag kan vara hemma."
tisdag 27 juli 2010
Tiden går......
Så känns det då och då. Som att inte hinna med.
Vadå hinna med, vad ska hinnas med i en illusion?
Oj, vad lätt det är att bli förvillad.
Ibland känns det som om jag har bråttom.
Det är en sådan paradox.
Att ha bråttom att Vakna...
Paradoxen ligger ju i att vi är redan Vakna och Hemma.
Vi behöver endast sitta i soffan och Komma Ihåg!
Vadå hjälpa andra att komma ihåg.
När jag kommer ihåg, kommer jag i håg för alla som tycks finnas utanför mig.
Det finns ingen därute!
Allt som tycks dyka upp på filmduken är just projektioner. Därför att vi vill bli av med skulden för att ha separerat oss från Gud.
När jag Kommer Ihåg och tar emot Soningen, dvs. när förlåtelsen är total, när jag vet att inget av detta som ser ut att ha hänt, har i Verkligheten hänt, då tar Gud sista steget.
Tiden är ingenting.....
Vadå hinna med, vad ska hinnas med i en illusion?
Oj, vad lätt det är att bli förvillad.
Ibland känns det som om jag har bråttom.
Det är en sådan paradox.
Att ha bråttom att Vakna...
Paradoxen ligger ju i att vi är redan Vakna och Hemma.
Vi behöver endast sitta i soffan och Komma Ihåg!
Vadå hjälpa andra att komma ihåg.
När jag kommer ihåg, kommer jag i håg för alla som tycks finnas utanför mig.
Det finns ingen därute!
Allt som tycks dyka upp på filmduken är just projektioner. Därför att vi vill bli av med skulden för att ha separerat oss från Gud.
När jag Kommer Ihåg och tar emot Soningen, dvs. när förlåtelsen är total, när jag vet att inget av detta som ser ut att ha hänt, har i Verkligheten hänt, då tar Gud sista steget.
Tiden är ingenting.....
söndag 25 juli 2010
smälter...
Det har varit en mycket givande dag med Florian.
Håller på och smälter det han sa.
Han talar mycket om äkthet. Att inte ha något koncept som man följer.
Jag har ett tag känt att något står "i vägen för mig", som jag inte får kontakt med, och därför heller inte kan bli kvitt.
Enligt Florian, beror det på min önskan att vara någon annan än den jag just nu är....
Det var väldigt kraftfullt att få ett möte med honom. Jag känner att jag fick en stor pusselbit denna dag.
Tack.
FLORIANSCHLOSSER.COM
om du är intresserad.
Håller på och smälter det han sa.
Han talar mycket om äkthet. Att inte ha något koncept som man följer.
Jag har ett tag känt att något står "i vägen för mig", som jag inte får kontakt med, och därför heller inte kan bli kvitt.
Enligt Florian, beror det på min önskan att vara någon annan än den jag just nu är....
Det var väldigt kraftfullt att få ett möte med honom. Jag känner att jag fick en stor pusselbit denna dag.
Tack.
FLORIANSCHLOSSER.COM
om du är intresserad.
lördag 24 juli 2010
inte som jag tänkt...
Vad underbat det är när det inte blir som man tänkt.
Pelle och jag träffade människor hela veckan. När fredagen kom hade jag sett framemot en lugn, stilla och tyst dag.
Men när eftermiddagen kom kände jag att jag ville åka några mil bort till vänner som anordnade en workshop med Florian och Julia. (Kanske dom heter något mer....)
Så fick det bli. Igår kväll samlades vi ett gäng i ladan. Det var kraftfullt och jag kände mig hemma med Florians sätt.
Han gick inte på några intellektuella förklaringar eller tolkningar. Bara rätt på kärnan. Lite burdust...men sådan kan jag själv vara, därför kände jag mig hemma.
Men idag är en lugn och stilla dag.
Imorgon ska jag träffa Florian one-to-one, som det heter, alltså bara han och jag.
Åerkommer om detta.
Pelle och jag träffade människor hela veckan. När fredagen kom hade jag sett framemot en lugn, stilla och tyst dag.
Men när eftermiddagen kom kände jag att jag ville åka några mil bort till vänner som anordnade en workshop med Florian och Julia. (Kanske dom heter något mer....)
Så fick det bli. Igår kväll samlades vi ett gäng i ladan. Det var kraftfullt och jag kände mig hemma med Florians sätt.
Han gick inte på några intellektuella förklaringar eller tolkningar. Bara rätt på kärnan. Lite burdust...men sådan kan jag själv vara, därför kände jag mig hemma.
Men idag är en lugn och stilla dag.
Imorgon ska jag träffa Florian one-to-one, som det heter, alltså bara han och jag.
Åerkommer om detta.
torsdag 22 juli 2010
Utdrag från EKIM, arbetsbok. sid. 475
Allt har ett lyckligt slut.
Guds löften gör inga undantag. Och Han garanterar att endast glädje kan vara det lyckliga slutet för allt som finns. Men det beror på oss när detta uppnås; hur länge vi tillåter att en främmande vilja tycks motsätta sig Hans. Och så länge vi tror att denna vilja är verklig, kommer vi inte att finna det slut som Han har bestämt skall vara slutet på alla problem som vi varseblir, alla prövningar vi ser, och alla situationer som vi möter. Ändå är slutet säkert. För Guds Vilja sker på jorden och i Himlen. Vi kommer att söka och vi kommer att finna i enlighet med Hans Vilja, som garanterar att vår vilja sker.
Vi tackar Dig, Fader, för att Du garanterar att allt till sist har ett
lyckligt slut. Hjälp oss att inte blanda oss i, och på så sätt fördröja de
lyckliga slut Du har lovat oss på varje problem som vi kan varsebli; på
varje prövning som vi tror att vi fortfarande måste utstå.
Guds löften gör inga undantag. Och Han garanterar att endast glädje kan vara det lyckliga slutet för allt som finns. Men det beror på oss när detta uppnås; hur länge vi tillåter att en främmande vilja tycks motsätta sig Hans. Och så länge vi tror att denna vilja är verklig, kommer vi inte att finna det slut som Han har bestämt skall vara slutet på alla problem som vi varseblir, alla prövningar vi ser, och alla situationer som vi möter. Ändå är slutet säkert. För Guds Vilja sker på jorden och i Himlen. Vi kommer att söka och vi kommer att finna i enlighet med Hans Vilja, som garanterar att vår vilja sker.
Vi tackar Dig, Fader, för att Du garanterar att allt till sist har ett
lyckligt slut. Hjälp oss att inte blanda oss i, och på så sätt fördröja de
lyckliga slut Du har lovat oss på varje problem som vi kan varsebli; på
varje prövning som vi tror att vi fortfarande måste utstå.
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)
